۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

ديگر اينجا نخواهم بود؛ خرس قطبى هم از بالاترين رفت!

ديگر اينجا نخواهم بود!
اين نوشته صفحه شخصى خرس قطبى در بالاترين است. بله خرس قطبى هم از بالاترين رفت.
http://balatarin.com/users/polarbear

در پى اقدامات و تصميم‌هاى اخير مديريت بالاترين خرس قطبى به همراه عده‌اى از كاربران بالاترين كه به اين روند معترض بودند با تهيه‌ و ارسال نامه‌اى سرگشاده مراتب اعتراض خود را به تصميمات بالاترين اعلام كردند كه اين در نوع خود يك اتفاق بى نظير بود و مورد استقبال بى سابقه كاربران بالاترين قرار گرفت به گونه‌اى كه تعداد امضا كنندگان آن از مرز 300 نفر هم گذشت.
پس از آن در حاليكه همه منتظر واكنش بالاترين بودند، بالاترين سكوت اختيار كرد.
در همين احوال خرس قطبى با ارسال لينكى كه گزارشى بود از روند اعتراضات به نوعى خواستار پاسخگويى بالاترين شد.
اين لينك با وجود امتياز بالايى كه كسب كرد بدون هيچ توضيحى از صفحه اول بالاتربن حذف شد! گويا برخوردهاى حذفى بالاترين اين بار شامل سران فتنه شده بود!
بالاترين در اين چند هفته اخير بسيارى از كاربران خوب و با ارزشش را از دست داده است. كاربرانى كه هريك وزنه‌اى براى يك سايت بودند هم اكنون بالاترين را تحريم كرده‌اند:
آرشخان http://balatarin.com/users/arashxan
اسد ميرزا http://balatarin.com/users/aalijenaab
بهرنگى http://balatarin.com/users/behrangi
دودوزه http://balatarin.com/users/22ze
داون آندر http://balatarin.com/users/down_under

و...
به اين ترتيب و با اين برخوردها ديگر انگيزه‌اى براى ماندن نيست. سياست چهارديوارى اختيارى بالاترين بسيار عرصه را تنگ كرده است. بالاترين ابتدا قانونى را تحت عنوان آزمايشى وضع مى كند و بعد وقتى با مخالفت مواجه ميشود نظرسنجى ميكند و كاربران را نه در حد موش آزمايشگاهى كه در حد الاغ آزمايشگاهى تقليل ميدهد! به جاى پاسخگويى به معترضين در بالاترين در فرندفيد جانبدارانه نظر خودش را به گروهى ديگر نزديكتر اعلام ميكند و...
با شرحى كه رفت من اميرو بر خلاف ميل باطنى خودم و با وجود زحمات فراوانى كه در بالاترين كشيدم و با وجود علاقه‌اى كه به بالاترين و ارادتى كه به كاربران آن دارم به خاطر:
1) نقض حریم آزادی بیان و سانسور
2) دخالت مدیریت در محتوای سایت
3) امتیاز ویژه قایل شدن برای برخى كاربران خاص
4) بسته شدن بی دلیل حساب کاربران
تا اطلاع ثانوی بالاترين را تحريم خواهم كرد.
اين تحريم شامل لاگين كردن و همچنين كليك كردن است و يك تصميم شخصى است.

۲ نظر:

  1. خیلی‌ خیلی‌ حیف شد،من یکی‌ از جوانان طرفدار این سایت بودم،همیشه بهترین و جدیدترین و بدون سانسور‌ترین خبر‌ها را میشد از این سایت پیدا کرد،واقعا حیف،من هم با مذهبی‌ شدن سایت اصلا موافق نیستم،و متوجه این موضوع شدم ولی‌ کاش حداقل شما‌ها دوباره یک سایتی با همون خصوصیات روز‌های اول بالاترین تاسیس کنید،هیچ وقت روز‌های انتخابات یادم نمیره چه اتحادی داشتیم،یادش به خیر، دشمن به همه جا نفوذ کرده.حیف

    پاسخحذف
  2. man ham be hemayat az u ha link gozashtam hesabamo bastan
    http://balatarin.com/users/mehrdadsa

    پاسخحذف